nieuw avontuur..... postkantoor - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu nieuw avontuur..... postkantoor - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

nieuw avontuur..... postkantoor

Door: inyheesen

Blijf op de hoogte en volg iny

22 November 2011 | Ghana, Sunyani

Lieve allemaal,
Hoe gaat het met jullie in het druilerige holland(ha,ha)Al in sinterklaas stemming?
Hier begint het steeds warmer te worden, maar het is goed te doen, alleen was dit weekend mijn fan stuk en geen airco dus slapen is dan wat minder.

Vrijdagavond kreeg ik een briefje uit de postbus dat er een pakje was. Moses wist dat dat voor mij zou zijn dus hij zei dat ik het pakje maandag zelf op het postkantoor kon ophalen.(achteraf begrijp ik waarom)
Nou ik kon bijna niet wachten natuurlijk want ik wist dat er wat onderweg was dus ik was erg benieuwt!
Maandagmorgen wilde ik vroeg gaan, maar moest wachten tot de elektricien er was geweest want mijn Fan was stuk,maar om 12 uur was het zover.
Met de taxi naar het postkantoor aan het goede loket leverde ik mijn briefje waarop stond dat er een pakketje voormij was, in, de mevrouw achter het loket keek bedenkelijk en adviseerde mij om naar de achterkant van het gebouw te lopen waar de postbussen zijn en me daar te melden. Je begrijpt ik begon al wat in de stress te raken want wat nu weer.
Aan de andere kant van het gebouw betekende helemaal omlopen want naast het postkantoor is de bank en daar moest ik ook omheen en het was erg warmmidden op de middag.
Uiteindelijk zag ik tussen de bijna 3000! postbussen(kun je nagaan waarom die post zolang onderweg is, moet allemaal met de handverwerkt worden...) een loketje met tralies ervoor waar ik het briefje af kon geven. De man vroeg het postbusnummer(wat was dat nummer ook alweer want ik weet het niet uit mijn hoofd)Op goed geluk noemde ik het goede nummer. Vervolgens kreeg ik de opdracht om nog verder om het gebouw te lopen naar een grote poort. Ik begon steeds meer te balen want ik kreeg het kastje muur gevoel, maar goed we zijn in Ghana dus netjes omlopen naar een groot hek. Daar aangekomen was het grote hek gesloten en niemand te zien!
Ik terug naar het loket met tralies en gelukkig stond diezelfde man er nog(want ik had geen enkel bewijs dat ik dat briefje afgegeven had)en dacht nu gaan we het krijgen…
Hij zei dat ik achter dat hek op hem moest wachten en nog iets dat ik niet verstond dus ik zei oké, oké ik ga al.
Weer terug naar het grote hek wachten wachten en uiteindelijk kwam hij aan,een van de groete hekken ging open en….. hij had 3 pakketten.
Ik was helemaal verbaasd en dacht, dit kan niet waar zijn, maar na inspectie van de pakketten waren ze toch echt voor mij en 1 voor Gerdy.
Wat een verrassing!Maar wat nu
want hoe krijg ik die mee, ik heb een rugtas, een tas met mijn laptop en 3 pakketten. Ik vergeet helemaal om de man vriendelijk te bedanken en probeer alles zo te schikken dat ik er ongeveer 200 meter mee kan lopen naar het internetcafé.
Nat van de zweet(midden op de middag) en kramp in mijn armen kom ik het internetcafé binnen.
De werkers hadden medelijden met mij maar ik heb hun laten weten dat het ‘presents from holland’ waren en dat ik er erg blij mee ben.
Daarna Gerdy gebeld die ook nog wat boodschappen moest doen in ‘town’ en gevraagd of ze me op wil halen. Toen bleek dat het derde pakket ook voor mij was. Thuisgekomen natuurlijk direct alles opengemaakt en op mijn gemak bekeken, een doos van mijn kinderen, een doos van mijn buurtjes, een pak van mijn collega’s facilitaire zaken Zwolle,het leek wel sinterklaas incl. pepernoten, krant met de toespraak van de koningin van prinsjes dag, lekkere spekjes, heerlijke dropjes, allemaal leuke dingen voor de kinderen, pennen, liniaals, mooie tekeningen van mijn kleinkinderen, een oranje bal met holland erop gedrukt, enz., ik heb eerlijk gezegd in mijn eentje op mijn kamer wel een traantje weggepinkt van ontroering, wat een verwennerij!!! Daarnaast was er ook nog een brief van mijn moeder(86 jaar!) en een vakantie kaart van Rutger en Ginny. Ik werd er helemaal stil van…..Wat zullen de kinderen genieten van de leuke spullen die ik ze namens jullie mag geven!
Weer een bijzonder avontuur in Ghana,het blijkt steeds weer dat het hier allemaal anders werkt, achteraf wel weer een leuke belevenis.

Vele malen dank iedereen voor de moeite, goede zorgen en wensen!
Dikke knuffel van mij, iny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2012

laatste dagen in het kinderhuis....

27 Januari 2012

collega kinderhuizen

23 Januari 2012

oud en nieuw

17 Januari 2012

Rondreisje met Hennie en Johanna

10 Januari 2012

kerst 2011
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 44725

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: