het weer - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu het weer - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

het weer

Door: inyheesen

Blijf op de hoogte en volg iny

17 November 2011 | Ghana, Sunyani

Het weer,
Regelmatig valt de stroom uit en dan hebben we een probleem want de wasmachine kan dan niet draaien en voor een gezin met 17 kinderen waarvan er 4 nat zijn ’s nachts, is dat erg vervelend. De grote diepvriezer met voorraad eten gaat dan ontdooien enz. ’s nachts is er dan geen licht op het binnen plein en bij de poort en op de gang en dan is het wel erg donker. Gelukkig heb ik nog niet meegemaakt dat het meer dan 24 uur duurt…
We hebben ook een aantal keren geen water gehad, dat is ook wel een bijzondere ervaring,sjouwen met emmers en voor een gezin met 17 kinderen die 2 keer per dag douchen is dat ook een hele operatie.
De tropische regens zijn trouwens ook apart, die komt onverwachts en stopt onverwachts en wanneer je dan net onderweg bent van school naar huis dan heb je pech en , ik had geen geld voor de taxi en geen telefoon om Gerdy te bellen dus dan zoek je een schuilplaats. Een onbewoond huis is dan handig en dat vinden meer mensen, want een aantal kapsters die normaliter buiten zitten schuilen ook, want het werk moet wel doorgaan! als het dan 2 uur duurt nog meer pech want na 2 uur schuilen kreeg ik het koud en ben toen toch maar in de regen naar huis gelopen.
Helemaal kletsnat en erg koud heb ik een koude douche genomen en met “warme”kleding aan weer bijkomen… Sindsdien heb ik altijd mijn telefoon mee wanneer ik de kinderen naar school breng (dan kan ik mijn taxi(Gerdy) bellen. En ik heb een paraplu gekocht! Een bananenblad kun je ook goed gebruiken als paraplu, zie foto!

En zo is er steeds weer wat te beleven, ik merk dat ik steeds weer keuzes moet maken want om alles wat ik meemaak op te schrijven is niet te doen. Om die reden blijft het wel erg leuk hier, het is nooit saai en ik geniet elke dag van de (vrolijke) kinderen die tevreden en dankbaar zijn voor alles watje voor ze doet.

Het kralen rijgen voor armbandjes vinden ze ook geweldig en weten dat ik ze in Nederland ga verkopen en dan het geld aan Gerdy zal sturen zodat zij dan weer eten en fruit voor ze kan kopen.
Maar helaas zijn ze zo snel, dat de kralen op zijn en die kan ik alleen een paar honderd kilometers verderop in Kumasie kopen, dus dat gaat een dagje met de bus worden.

Ik heb gehoord dat er inmiddels een buurjongetje geboren is, Raymond en Linda, gefeliciteerd met Guus…

Allemaal lieve groetjes van Iny




  • 17 November 2011 - 15:37

    Adres In Ghana Aub:

    Hallo Iny, ik probeer je te bereiken via e-mail, sms en nu via dit item.
    Ik heb je adres nodig om a.s. woensdag het pakket op te sturen dan komt het voor de Kerst aan.
    Is er iemand anders die het adres van Iny aan mij kan doormailen?
    joan.tjioe@kadaster.nl
    Hartelijke groeten, Joan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2012

laatste dagen in het kinderhuis....

27 Januari 2012

collega kinderhuizen

23 Januari 2012

oud en nieuw

17 Januari 2012

Rondreisje met Hennie en Johanna

10 Januari 2012

kerst 2011
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 44790

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: