eerste dagen in het kinderhuis - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu eerste dagen in het kinderhuis - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

eerste dagen in het kinderhuis

Blijf op de hoogte en volg iny

11 September 2015 | Ghana, Bolgatanga

Ik wil jullie eerst allemaal bedanken voor de enthousiaste reacties zowel op waarbenjij als op mijn mailadres.
Leuk om te merken dat zoveel mensen meeleven!

De eerste nacht bleef de stroom uit dus niets opladen, de fan deed het niet dus nog warmer dan in Accra, wel een beetje afzien, liters zweet kwijt(goed voor de lijn)
Om 5.30 zijn de kinderen wakker en het lijkt wel alsof iedereen weet wat zijn taak is, vegen, eten klaarmaken, afwassen, wassen, badderen,enz. allemaal bezig van jong tot wat ouder, leuk om te zien!
En er is een tevreden sfeer, wat is maama Laady toch een engel!
Ons ontbijt is wel wat hollands, ik heb zelf hagelslag en kaas meegenomen(ha,ha), we krijgen gebakken ei, cornflakes en warm brood, wat een luxe....

Daarna de geschenken overhandigen, plakken chocola voor Laady(is ze dol op),telefoontjes, verbandmiddelen, medicijnen,
pennen, potloden(komen goed uit want de kinderen moeten 3 dagen later weer naar school), geld,enz.
De lekkere rolletjes snoep van de trouwerij van Rutger en Ginny ga ik zelf uitdelen aan de kinderen en de laptops morgen zodat ik daar ook gelijk foto's van kan maken.
Namens de kinderen iedereen bedankt voor de giften, ze zijn er erg blij mee!!
Savonds foto's gekeken met de kinderen van de trouwerij van Bianca en Givens en van Rutger en Ginny,gezellig, ze waren allemaal zo enthousiast.
Volgende dag naar de bank, het centrum van Bolga is ongeveer een uur lopen, maar er was bezoek met een auto die ons een lift wilde geven.
Bij de auto aangekomen, lekke band! Bellen naar een monteur die enige tijd later op een brommertje met zijn collega aankomt en een uur later konden we toch nog vertrekken.Lekker slenteren tussen de eettentjes en winkeltjes. Op de terugweg sinaasappels gekocht, 5 voor 25 eurocent en heerlijk van smaak.
Na een uur lopen en nat van de zweet is een koude douche heerlijk...

Savonds met een aantal kinderen uit Sunyani sudoku's gemaakt(had ik ze geleerd toen ik daar was in 2011)Dat was het eerste wat ze vroegen.
Helaas had ik maar 1 boekje bij me want ik wist niet dat ze in Bolga waren.

Zaterdag avond kwam de pastor voor de kinderen, hij ging uit de bijbel lezen en
liederen met ze zingen en dansen (zie foto), wat een feest!
Hij nodigde ons uit om zondag morgen naar de kerk te komen.
Zo morgen op een ghana fiets naar de kerk.
Het was een kerk met wel duizend mensen die allemaal aan het zingen en dansen waren, maar we zagen de pastor niet. Thuisgekomen bleek dat we in de verkeerde kerk zaten, wat een mop he?
Hij had Laady gebeld om te vragen waar we bleven, maar Laady wist ook niet waar we waren. Volgende week nieuwe kans, ik ben benieuwt!

  • 12 September 2015 - 08:50

    Alex Kleijnen:

    hoi Iny.
    grappig en interessant om jouw verhalen te lezen.
    wie veel reist kan veel verhalen !
    hier in Ermelo beleven we nog een paar mooie nazomerse dagen.
    groetjes, Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 44756

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: