reilen en zeilen in het kinderhuis - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu reilen en zeilen in het kinderhuis - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

reilen en zeilen in het kinderhuis

Blijf op de hoogte en volg iny

26 September 2015 | Ghana, Bolgatanga

verslag 8

Even wat foto's gemaakt van de keuken, de kookplek en de afwasplek achter het kinderhuis. (De foto's staan onderaan de verslagen met een tekstje)
De meisjes slapen in het huis, de jongens in een bijgebouw, de ouderen(ouder dan 20 jaar) wonen op kamers in de buurt.
Sommigen hebben geen werk en komen dan in het kinderhuis helpen voor gratis eten, de meisjes :eten koken, wassen, schoonmaken, de jongens: boodschappen doen, spullen sjouwen, in de tuin werken. enz.

Overdag komen allerlei mensen op bezoek voor mama Laady; de chief vraagt om advies, mensen van de kerk of een liefdadigheidsinstelling komen spullen brengen, meestal eten. Ook komen mensen om eten vragen of geld voor de dokter zoals ik al schreef, of komen bedanken voor de hulp met b.v. een lap stof.

Wanneer we tijd hadden gingen Bianca en ik naar het 'terras', een soort openluchtkroeg waar we dan een colaatje gingen drinken.
Het was altijd gezellig, er komt van alles voorbij, ezelkarren, varkens,vrouwen met van alles op hun hoofd, verliefde stelletjes enz.
De eigenaresse heeft een eigen brouwerij van 'pilo'(soort bier)
Op een middag stonden er 30 taxi's voor de deur, bleek werkoverleg te zijn onder het genot van een bak pilo,
de drivers waren bijzonder vrolijk!

Ik ben met de kinderen mee geweest naar school, lopen, vertrek half 8.
foto's gemaakt met de teachers erbij, vonden ze geweldig,
ik kreeg hun mailadres om de foto's door te sturen. Tot zover was het gezellig! Toen begon een van de teachers te mopperen; Wanneer de kinderen de volgende week geen goed uniform aanhadden werden ze naar huis gestuurd, Weet ik veel hoe het zit met al die verschillende uniformen...Ik zeg toe dat ik dat zal doorgeven aan mama Laady.
Volgens Laady dragen de kinderen een veroudert model, ze zal er aandacht voor hebben!!??

Inmiddels gaat de tijd snel en we hebben besloten om nog een paar dagen naar het 'Mole national park' te gaan. Laady belt voor ons om te reserveren, blijkbaar is een belletje genoeg, afwachten maar,
we moeten wel lachen, straks komen we aan en zeggen ze dat ze niets weten van een reservering.
De driver die ons van Tamale naar Bolga bracht zal ons naar Mole rijden, een rit van ongeveer 6 uur.
Ik ben benieuwt....