hartstikke bedankt!!! - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu hartstikke bedankt!!! - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

hartstikke bedankt!!!

Door: inyheesen

Blijf op de hoogte en volg iny

12 Oktober 2011 | Ghana, Sunyani

Lieve allemaal,
Ik vindt het leuk om steeds iets op te schrijven wat ik hier zoal meemaakt, maar dat is eigenlijk te veelom op te noemen. Daarom probeer ik maar een beetje per onderwerp.
Maar nu wil ik jullie eerst laten weten dat Gerdy heeft voorgesteld om van het geld dat ik van familie, vrienden, buren en collega’s meegekregen heb, nieuwe kleren voor de kinderen te laten maken voor kerst.
Het is in Ghana de gewoonte dat iedereen nieuwe kleren krijgt met kerst!
De kinderen krijgen nooit nieuwe kleren, vorig jaar hebben ze van gekregen lappen en door een van de werkers genaaide kleding gehad.
Nou ik weet niet wat jullie vinden, maar ik heb gelijk laten weten dat ik dat een erg leuk idee vond.
We hebben inmiddels een plan gemaakt. Vorige week met de 6 grote jongen naar de tailer zodat hij de maat kan nemen en laten weten hoeveel stof hij nodig heeft voor zwarte lange broeken voor hun, dan kan hij daarmee beginnen. Daarna kunnen de jongens stof uitzoeken voor een blouse.
De grote meiden mee naar de tailer zodat ze zelf een model jurk kunnen uitzoeken, en daarna een lap stof wat ze zelf leuk vinden, ik ben benieuwt! Als derde dan de kleintjes.
Wanneer we wachten tot december hebben de tailers het erg druk en werken ze minder netjes en nu zijn we er op tijd bij.
Wanneer de kleding klaar is zal ik foto’s maken en jullie laten zien wat het allemaal geworden is.
In elk geval wil Gerdy jullie ook vriendelijk bedanken namens de kinderen voor jullie gift.
Het is ook haar wens om de kinderen eens in nieuwe kleren te steken.

liefs iny

  • 11 September 2015 - 21:55

    Herga Ter Borg:

    Hallo Iny .

    Eindelijk bericht uit Stadskanaal. intressant verhaal. leuk voor de kinderen het idee om nieuwe kleding te laten maken. voor hen een mooi voor uitzicht. Deze week druk met werken. Morgen weer om vijf uur op. Zondag familie dag van Henk zijn kant. Wens jou nog succes en plezier.

    Tot later groetjes en liefs van Henk en Herga.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2012

laatste dagen in het kinderhuis....

27 Januari 2012

collega kinderhuizen

23 Januari 2012

oud en nieuw

17 Januari 2012

Rondreisje met Hennie en Johanna

10 Januari 2012

kerst 2011
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 44775

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: