Van alles te beleven in Bolga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu Van alles te beleven in Bolga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

Van alles te beleven in Bolga

Blijf op de hoogte en volg iny

01 September 2013 | Ghana, Bolgatanga

Ook voor de kids in Bolga(afkorting voor bolgatanga) heb ik pennen en potloden.De laptops zijn voor Laady die nog steeds de administratie handmatig doet en voor de kinderen om o.a. te leren internetten en om verslagen voor school te maken.
De 5 mobile telefoons zijn voor de kinderen die naar het vervolgonderwijs gaan en intern gaan wonen, kunnen ze naar huis bellen als er iets is.
Het geld dat ik heb meegenomen gaat Laady gebruiken om fietsen voor de kinderen te laten repareren en nieuwe te kopen zodat ze op de fiets naar school kunnen volgende week en boodschappen kunnen doen in het centrum(ongeveer een half uur fietsen).Goed idee

Bankenavontuur

Naar de bank gaan in Ghana is een avontuur op zich(herinner ik me ook nog van de vorige keer)
De eerste bank accepteerd de pas niet en de creditcard niet; de 2de doet het niet , is leeg; de derde doet het ook niet. Gelukkig heb ik wat euro's meegenomen die ik kan wisselen bij een wisselkantoor, dan heb ik wat voor de eerste dagen! Na een paar dagen hetzelfde gedoe, wat nu, moet ik de bank bellen in ned. of alles geblokkeerd is? Volgende dag accepteerd de pinautomaat de pas niet, wel de credit kaart maar ik kan max 200 gc opnemen.(100 euro)Het blijft wennen dat hier niet alles vanzelfsprekend is!

Ballonnen vinden ze ook altijd geweldig, we maken er een kroon van voor prinsen en prinsessen, lijkt het een beetje?

We regelen een fitnesscentrum in een hotel om een beetje in conditie te blijven, lopen op de loopband, fietsen, buikspieren enz.(ook een beetje afvallen hoop ik)
Het meeste publiek zijn jonge jongens die voornamelijk hun best doen wie het meeste gewicht kan tillen en de meeste spieren hebben. Steeds voor de spiegel staan en de bovenarm, borst en schouderspieren te bekijken, hoezo ijdel.
Ze vinden het maar vreemd dat zo'n oud mens als ik naar de fitness gaat, dus dat is wel lachen elke keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 44745

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: