B als filmster - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu B als filmster - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

B als filmster

Blijf op de hoogte en volg iny

02 September 2013 | Ghana, Bolgatanga


Bianca heeft een uitnodiging om een rol te spelen in een ghaneese film, ik ga mee om te zien hoe dat gaat.

Het verhaal is in het kort(voorzover mij dat lukt):
In een gezin zijn 2 broers, de jongste gaat naar holland en trouwt met een obrunie.
Als vader dood gaat moet de oudste de eigen erfenis verdelen, de beide broers hebben recht op een stuk grond. Dan komt de jongste broer met zijn obrunie(Bianca) naar Ghana om hier te gaan wonen, hij is in de veronderstelling dat hij een stuk grond heeft waar hij een huis op kan bouwen.
Maar...zijn oudste broer heeft de grond verkocht en het geld gebruikt voor onnodige dingen; een auto, drank enz. Nu moet hij zijn jongste broer opbiechten dat er geen grond meer is. Obrunie (Bianca)heeft wel in de gaten dat er wat speelt, maar zij mag het niet weten, want dan denkt ze wellicht dat haar man een leugenaar is, maar hoe gaat dat nu verder met in Ghana wonen....
Volgend jaar het vervolg, dan komt de moeder van obrunie(de vraag is of ikdat wil spelen) op bezoek...

De boodschap is dat de mensen hun land niet moeten verkopen.
Zonder een stukje grond om te wonen of eten te verbouwen, leef je in armoede.
Een voorbeeld is een man die zijn land verkoopt voor een taxiauto om geld te verdienen voor zijn gezin, geen verzekering en binnen een week is zijn auto totallos(schrijf je dat zo?). Nu heeft hij niets voor zijn gezin, geen werk, geen auto en geen land om te wonen of eten te verbouwen.

Nou een leuk stel jonge mensen die enthousiast zijn, na afloop nog even wat drinken en zodra de film klaar is krijg ik hem toegestuurd.
Daarna moet ik mij voorbereiden op mijn rol als moeder van Bianca volgend jaar, wie weet worden we nog een beroemde filmsterren ha ha

  • 02 September 2013 - 13:39

    Frans Molemaker:

    Misschien straks het Filmfestival in Cannes? Het lijkt mij allemaal erg boeiend! Groet!

  • 03 September 2013 - 16:41

    Menno De Jong:

    Leuk dat ik ( in mijn Kadaster-mailbox) weer berichtjes van jouw krijg. Ik lees dit dus in Zwolle, even afleiding van het reguliere beeldschermwerk. Mooie reisverslagen Iny, prettig leesbaar.
    Dit wordt dus een 'continuing-story', met een bezoek (en mogelijk filmrol zefs) voor volgend jaar..

    groet, Menno de Jong

    (PS: zo schrijf je 'total loss', scheelt maar1 lettertje)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 44779

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: