in de village - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu in de village - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

in de village

Blijf op de hoogte en volg iny

31 Augustus 2013 | Ghana, Accra

Aangekomen in het huis blijkt dat hier geen stroom is, alleen een apparaat dat stroom opwekt voor een beetje licht, dus ze gaan hier met de kippen op stok. Trouwens de kippen gaan hier in de boom zitten. De douche (zoals ze het noemen)is buiten en dan kijken de kippen vanuit de boom toe, wel lachen maar besluit om morgen te douchen(wassen)Er is ook geen waterleiding dus de familie moet emmers water halen uit een put verderop. Kennisgemaakt met de familie en dan slapen... wat een dag, waar is mijn zaklamp(helaas de batterijen zijn op, dus eentje lenen), niet vergeten in te smeren met deet, oh jee de toilet is buiten, wat als ik vannacht moet? Gelukkig ik krijg een emmertje!
Een 2 pers. kamer voor mij alleen, wat een luxe, wat een gastvrijheid!

16 augustus 2013
Deze morgen om 6 uur hoor ik de kippen tokken, de geiten mekkeren, de haan kraaien, de vogels zingen, de sprinkhanen sjilpen (alle beesten lopen los rond het huis te scharrelen)en de regen zachtjes op de bladeren tikken.(er zit geen glas in de ramen alleen gaas en een ijzeren geraamte. Buiten zit de vrouw des huizes al op een krukje eten te koken voor het ontbijt samen met dochter lief.
Ik zie de bananenbomen, sinasappelbomen en mooie bloemen, het is hier net een paradijs!!! Wat een rust hier is het niet moeilijk om in de 'zijnsmodus' te zijn, alleen maar zitten op een krukje en genieten!

Na het ontbijt(pap van bonen en nog wat, maar wel lekker en het vult goed) douchen en dan wandelen door de omgeving.Er zijn genoeg cacaobomen, zodat ze een deel kunnen verkopen, ook bananen en cocospalmen, sinasappelbomen genoeg. We lopen naar de waterput, ontmoeten de buurman, die ook palmolie en wijn maakt. Een heuvelachtig landschap en geen verkeer. Een enkele keer komt iemand voorbijlopen met een kapmes. Wat is het heerlijk om hier te zijn!Jammer dat we na 2 dagen weer verder moeten....

• 31 Augustus 2013 - 21:06

Jan Van Rooijen:

Hallo Iny, Het komt mij bekend voor als oud tropen ganger. Geniet ervan en kom weer behouden in Nederland aan.
    Heel veel plezier en de hartelijke groeten van ons.
    Jolijn en Jan.