In Town - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu In Town - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

In Town

Door: inyheesen

Blijf op de hoogte en volg iny

25 November 2011 | Ghana, Sunyani

Lieve allemaal,
Bijgekomen van het grote pakjes plezier samen met de kinderen, heb ik nog een verslagje op de plank die ik jullie niet wil onthouden en omdat foto’s vaak meer zeggen dan een omschrijving heb ik deze keer wat meer foto’s, ik kon moeilijk kiezen uit de ruim 100 foto’s,dus ik hoop dat deze wel een redelijk beeld geven.

In de town is ook elke keer weer veel te zien en te beleven , ik zal proberen een klein overzichtje te maken.
Zoals ik al eerder liet weten laten de mensen op straat overal zien en horen dat ze gelovige mensen zijn, het staat op hun winkeltjes, op de achterruiten van de taxi’s en op verschillende plekken staan mensen het geloof te verkondigen, dus je zou kunnen zeggen dat je hier God overal tegenkomt, je kunt er niet omheen!
Langs de kant van de winkelstraat zitten jongens op hun kruiwagen,ik vroeg me af wat ze doen, wie het weet mag het zeggen of zal ik het maar verklappen, ze zitten te wachten op een klant waarvoor ze de boodschappen(bv. zak rijst)naar de auto of taxi kunnen brengen. Het zijn werkloze jongeren die op deze manier een zakcentje verdienen, goed idee hé?
Zijn het kleinere boodschappen dan dragen de dames die op het hoofd zoals ik al eerder heb laten weten, op de foto Casava(soort bananen), volgens mij is het een hele vracht!
Ook de vuilniswagen is aanwezig !
Verse groente koop je op de markt, alles staat prachtig en kleurrijk opgesteld, mooi om te zien! Voor 2de hands kleding (uit Europa)ga je ook naar de markt, net zoals schoenen, tassen,broekriemen,enz. enz. netjes gewassen gestreken gepoetst en gerepareerd(schoenen laten repareren kost 0,50 Euro)
Nieuwe kleding laat je maken bij de tailer en het is hier voor de dames vooral belangrijk dat de borsten en de billen goed uitkomen, dus veel figuurnaden!
Meubels; u vraagt wij draaien,allemaal handwerk, binnen een maand klaar. Hoe is dat ook alweer in Nederland met de levertijd op meubelen?
Koken gaat hierop gas,is de gasfles leeg dan ga je naar een vulstation, de gasfles op de weegschaal en vullen maar…

lieve groetjes van iny

  • 28 November 2011 - 15:52

    Joke Klein Geltink:

    Hallo Iny,

    Ik volg je verslagen heel regelmatig, het is wel heel bijzonder wat je allemaal meemaakt, je bent in een totaal andere wereld merk ik.
    Maar wat heerlijk dat je je zo in kunt zetten voor deze kinderen.
    Wij hebben in de Lukaskerk vorige week zondag gecollecteerd voor de stichting Alafya,; opbrengst was
    € 281,69. Toch een leuk bedragje. Ik neem aan dat Bert (onze penningmeester) het geld een dezer dagen wel zal overmaken! Verder gaat alles z'n gangetje in Ermelo. Afgelopen zondag heeft Mathilde haar intrededienst gehad als predikant verbonden aan de kerk in Ermelo.
    Iny, het allerbeste gewenst en veel liefs en groetjes uit Ermelo!

  • 30 November 2011 - 10:37

    Menno:

    Hoi Iny,

    Ik had je site nog niet ontdekt, nu wel dus! Ik zal nog even een artikeltje op Inka-site aan je wijden. Hopelijk kan Hennie komende Kerst daar je blij maken met aantal DVD's voor de kinderen.
    Keep up the good work, groeten vanuit Zwolle, Menno de Jong.

  • 11 December 2011 - 16:20

    Hans En Oet:

    Lieve Iny,
    Van harte met je verjaardag. Heel bijzonder om zo'n dag in Ghana te vieren. Wij hebben genoten van je reisverslagen en hopen dat je nog een fijne tijd mag hebben met de kinderen".

    Liefs van Hans en Oet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Sunyani

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2012

laatste dagen in het kinderhuis....

27 Januari 2012

collega kinderhuizen

23 Januari 2012

oud en nieuw

17 Januari 2012

Rondreisje met Hennie en Johanna

10 Januari 2012

kerst 2011
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 44717

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: