auto's - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu auto's - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

auto's

Blijf op de hoogte en volg iny

31 Augustus 2013 | Ghana, Accra

15 augustus 2013
Weinig geslapen maar we gaan ertegenaan vandaag. De auto van B. moet gemaakt worden, de nieuwe voorruit zit niet goed, de airco moet gemaakt en zo nog wat dingen voordat we doorreizen.
Nou wat een gedoe, eerst halen we een ghaneese kennis van B. hij moet vertalen en helpen onderhandelen want auto's is een echte mannenwereld.
Voor ieder onderdeel weer naar een ander 'winkeltje' met weer een andere monteur en weer onderhandelen over de prijs.
Voordeel is wel dat je geen afspraak hoeft te maken, wel weer geduldig zijn vooral met onderhandelen, dat is toch wel een kunst!
Ondertussen probeer ik wat foto te maken van toyota's voor Michiel. Er rijden er hier zoveel welke zal ik nemen, juist de oude of de grootste of de leukste?
Nou ik heb een poging gedaan kijk zelf maar....

B weet een restaurant waar we een broodje hamburger kunnen eten, niet ghanees maar wel lekker!
Na de boodschappen(MTN modum om te kunnen internetten, telefoonkaartjes, water, fruit enz.)rijden we ongeveer een uur naar een dorpje in de buurt van accra waar de schoonouders van B. wonen.

Het laatste stuk gaat over smalle zandwegen met diepe gleuven en kuilen, tegen een berg op en ja hoor, we zitten vast!.
De auto gaat niet meer voor of achteruit en we zitten in de middle of nowe where wat nu? We bellen de familie (die zelf geen auto hebben en geen fiets)om te vragen of ze de bagage lopend kunnen halen, zodat de auto minder zwaar is. Ik verwacht dat dat niet gaat lukken 4 zware koffers a 23 kg....
Maar in ghana kan alles,
moeder en dochter en kleinzoon komen eraan en tillen de koffers op hun hoofd( geen centje pijn) en lopen ongeveer 10 minuten over de verschrikkelijke weg omhoog naar het huis, wat een kunst, ik sta met verbazing te kijken!
Nu lukt het om de auto achteruit te rijden en ervoor zorgen dat hij niet weer vast komt te zitten. Gelukkig kunnen we bij andere mensen parkeren. Inmiddels is het stikdonker en geen zaklamp bij de hand, tussen de maisvelden, maar de familie weet de weg dus ik strompel er achteraan, maar moet ik toch wel even slikken, zo donker! Ohh Auto's........