aankomst in accra 14 aug - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu aankomst in accra 14 aug - Reisverslag uit Accra, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

aankomst in accra 14 aug

Blijf op de hoogte en volg iny

31 Augustus 2013 | Ghana, Accra

Regina en Michiel brengen mij naar schiphol en dan kan mijn avontuur beginnen.Ik laat de koffers sealen in de hoop dat ik ze bij de douane in Accra niet open hoef te maken want ik reis met 4 laptops, 7 telefoons veel chocola en andere spullen om in ghana aan kinderen te geven.
Omdat kinderen in een kinderhuis ook in ghana een streepje achter staan, hoop ik dat ze door handig op de computer te zijn een streepje voor hebben bij sollicitaties en tijdens de studie, dus ik spaar laptops voor de kinderen, wie helpt mij?
Door de douane en dan een lekker patatje met sate!
In het vliegtuig voel ik me gelijk weer een buitenlander tussen al die zwarte mensen. In accra komen we met 600 mensen en en 4 douane hokjes open dus hier kan ik alvast weer oefenen in geduld(duurde anderhalf uur!).De vingers en de duim van beide handen moeten onder de scanner, ik heb mijn oude bril opgezet zodat ze me beter herkennen van de foto in mijn paspoort, maar ik heb natuurlijk niet voor niets een nieuwe bril dus ik zie weinig en lach maar vriendelijk tegen de streng uitziende meneer....
Iedereen moet de bagage open maken, maar ik kan gelukkig door(vanwege de gesealde koffers???)
Half 12 zie ik Bianca die mij komt halen samen met haar ghaneese vriendin Patricia die al 2 uur op mij staan te wachten(dat is ghana...)
Dan naar het guesthouse, even omschakelen en ik ben helemaal in ghana, 1 douche voor de hele gang, koud water, oh ja deet niet vergeten, water kopen en deze keer geen malaria medicijnen...
Lekker buiten in het prieel zitten en de plannen voor de komenden dagen doorspreken.We gaan het allemaal meemaken ik ben benieuwt!

  • 31 Augustus 2013 - 21:58

    Frans Molemaker:

    Beste Iny, ik wist niet dat je weer in Afrika je vrijwilligerswerk ging doen. Ik zal proberen je verblijf te volgen. Morgen zal ik extra hard zingen in de Lukaskerk om het gemis aan jou te compenseren. Heb een goede tijd. Groet! Hennie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 44740

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: