onderweg naar Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu onderweg naar Bolgatanga - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

onderweg naar Bolgatanga

Blijf op de hoogte en volg iny

10 September 2015 | Ghana, Bolgatanga

Vandaag Vertrek naar Bolga. De dag begint goed, geen stroom, dwz. geen licht, koelkast uit, geen waterkoker voor koffie, stikdonker in de douche en toilet, geen ventilator dus erg warm,Wel even behelpen allemaal, maar dat is ook Ghana!
De buurman van P komt zeggen dat alle deuren en ramen dicht moeten want er komt een bedrijf bij hun die gaat spuiten tegen ongedierte, nog warmer binnen....Na een half uur ga ik naar buiten en ik zie veel lijken van kakkerlakken en al dat soort ongedierte op de grond liggen, bah,bah.
Het was dus wel nodig!
P. maakt voor ons gebakken yam en we vertrekken naar het vliegveld.
Daar moeten we ons overgewicht van de koffers regelen, E 40,--, even slikken en dan niet meer aan denken, er zit niets anders op.
We komen aan in Tamale en zoeken naar de bus die naar Bolga gaat. Geen bus!B had er speciaal over gebeld en er zou met grote zekerheid een bus zijn, maar bij navraag bleek de bus weg te zijn???
Er was een taxidriver die naar Bolga ging, we hadden geen andere keus.
Het was ongeveer 3 uur rijden voor E 20,-- dus dat was te doen en de driver reed goed!Inmiddels was het 20 uur en de driver stopte nog even bij een supermarkt.B besloot ijsjes mee te nemen voor de kinderen.
Bij aankomst in het kinderhuis waren de kinderen erg enthousiast en wat bleek.... er waren ook kinderen uit Sunyani.
Ze vonden het geweldig om me te zien, voelde voor mij een beetje als thuiskomen...Allemaal een lekker ijsje dus groot feest.Ze hadden voor ons heerlijke pindasoep speciaal klaargemaakt, dus voor ons ook feest!

Gezellig bijkletsen met mama Laady die vertelde dat ze nu vanwege de schoolvakanties 65 kinderen onder de hoede heeft,
wat is ze toch een kanjer!!
Iedere oudere moet voor een kleintje zorgen, wassen aankleden, eten geven enz.goed idee, kunnen de groten leren hoe ze een kind moeten verzorgen voor later en de kleintjes hebben een vaste verzorgster!
Rond 24 uur gaan we slapen, ik heb net de koffer op mijn kamer gezet, stoom uit, waar is mijn zaklamp......

• 10 September 2015 - 12:12

Ben Uit Varik:

Iny, wat een getob. Soms zit het mee en soms tegen. Ik denk, dat blije gezichten van de kinderen weer veel goed maakt en nu maar hopen dat de stroom niet te vaak uitvalt

• 10 September 2015 - 14:25

Frans Molemaker:

Beste Iny,
    Dank voor je verhaal. We leven met je mee en dankzij jouw beschrijving van de gebeurtenissen zien we het allemaal bijna voor ons.
    We wachten met graagte op je volgende bericht.
    Groet!
    Hennie en Frans