de eerste dagen in Accra - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu de eerste dagen in Accra - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in Accra

Blijf op de hoogte en volg iny

06 September 2015 | Ghana, Bolgatanga

Na de vliegreis savonds aangekomen bij de vriendin van Bianca,Patricia, waar we een aantal dagen zullen logeren.
Eerst lekker douchen, oh ja koud water!
Naar toilet, o ja geen spoelbak, dus met een emmertje water...

Lekker slapen en dan op weg om allerlei dingen te regelen zoals telefoon kaartje, internet modum,water,fruit, bank enz. We gaan met de auto van Bianca die Patricia in gebruik heeft.
Onderweg gebakken jam(soort patat) eten 'van de straat'.
Ik maak allerlei foto's, weer de eerste indruk van Ghana, leuk al die bezige mensen (kijk zelf op de foto)
Terug bij P blijkt; internet werkt niet, dus niet skypen of mailen.....
S avonds naar een restaurantje, we vragen wat ze vandaag te eten hebben, geen eten want de kok is niet op komen dagen!
Dan maar weer 'van de straat' eten, we bestellen yollof(soort nasi)dat smaakt prima,alleen ze verpakken het in soort plastic boterhamzakjes, dus dan smaakt het daar ook een beetje naar, maar goed, niet zeuren, we zijn in Ghana!

De volgende dag moet P werken(is politie-agente)en gaan B en ik Graham(soort familie van B) bezoeken, hij komt ons halen met een taxi, uur heen uur terug. We krijgen gelijk eten aangeboden van zijn moeder Naomi en ik ga met Graham mee om het 'van de straat' te halen, gezellig maar ook even kijken hoe hygiënisch het is!
De verkoopster is ook nurse in het ziekenhuis, wat zijn de vrouwen toch allemaal bezige bijen, koken aan de straat, groente en fruit of andere spulletjes verkopen, voor de kinderen zorgen, veel sjouwen met van alles op hun hoofd, petje af!
G brengt ons ook weer terug met de taxi, het is inmiddels donker en hij wil niet dat we dan met een tro-tro (soort busje) teruggaan.
We spreken af dat wanneer we elkaar nog zien zodra we terug zijn uit Bolga voordat we met het vliegtuig terug gaan naar Nederland.

Nu kom ik erachter dat ik op zondag vertrek maar pas maandagmorgen aankom op Schiphol, ooh jee, ik zou maandag weer gaan werken. De ouderdom gaat mij parten spelen, hi, hi.
En oh ja, ik moet mijn kids nog even laten weten dat ik goed aangekomen ben, internet werk niet, maar ik mag de whatsapp van B gebruiken.
Jammer dat ik mijn i pad niet meegenomen heb want die werkt wel.

Inmiddels is het woensdag 2 september en we gaan een vliegticket kopen om morgen naar Bolgatanga te gaan.
We vliegen naar Tamale en moeten dan met de bus naar Bolga en vanaf het busstation met de taxi naar het kinderhuis.
We vragen even hoe het zit met de kilo's bagage, ik mag 1 koffer van 20 kilo mee, nou dan heb ik een probleem want ik heb 2 koffers van 23 kilo mee(dat mocht van KLM), dus dat wordt bijbetalen, blijkt omgerekend E 38,--, dat tikt aan, maar goed het is zoals het is,
allemaal spullen voor de kids in Bolga.....

S middags gaan P en B en ik op bezoek bij een kennis van P met de auto van B, maar P weet de weg niet precies en we belanden opeens midden op een hele drukke markt, waar de taxi's laden en lossen en proberen door de menigte te komen, verkopers met karren en kruiwagens overal tussendoor dringen, om een lang verhaal kort te maken, we konden niet voor of achteruit, het was erg heet in de auto door de palle zon, allemaal toeterende auto's maar geen beweging. Er zijn mannen die het verkeer willen regelen en onenigheid krijgen over welke auto eerst mag, Ik zat achterin en moest er wel om lachen, wat een wereld...
Na ongeveer een halfuur mochten wij voor gaan, gelukkig!

Inmiddels ben ik wel weer gewend aan Ghana en is het grote genieten begonnen....

  • 09 September 2015 - 13:01

    Frans Molemaker:

    Beste Iny,
    Dank voor je uitgebreide verslag. Heerlijk dat je ook in Ghana veel verrassingen hebt. Dat is toch heerlijk om dan te zoeken naar creatieve oplossingen.
    Hennie en ik wensen je veel enthousiasme toe en hopen dat je daar geniet en de mensen waarvoor je de reis hebt gemaakt het gevoel kunt geven goed bezig te zijn. Groet!
    Hennie en Frans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 44710

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: