reizen is oefenen in geduld - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu reizen is oefenen in geduld - Reisverslag uit Bolgatanga, Ghana van iny heesen - WaarBenJij.nu

reizen is oefenen in geduld

Blijf op de hoogte en volg iny

05 September 2015 | Ghana, Bolgatanga

Dank je wel iedereen die mij goede wensen heeft gegeven en giften meegegeven voor de kinderen in Ghana.
Ik zal jullie laten weten hoe de kinderen het vinden tegen die tijd.
Het is elke keer weer een leuk avontuur om naar Ghana te gaan,
want niets staat vast en elke keer gaat het anders dan de planning. Neem bijvoorbeeld het reizen, ik ga voor de derde keer dus ik dacht dat ik nu wel zou weten hoe het gaat.
Regina en Thijmen en Finn brachten mij naar Schiphol, leuk en gezellig!Dank jullie wel....

Aangekomen op Schiphol,de koffers sealen, hopelijk hoef ik ze dan niet open te maken bij de douane in Ghana, want 4 laptops, 6 telefoontjes, 100 pennen enz. voor eigen gebruik geloven ze natuurlijk nooit!

In Schiphol zijn ze druk aan het verbouwen, dus we kregen te maken met allerlei nieuwe automatische controles en
zoals jullie weten wellicht ben ik daar niet handig mee dus,ik sta enorm te stuntelen.

Regina en de kids wachten bij het panorama restaurant, dat is erg leuk want daar kun je vliegtuigen goed zien stijgen en landen.
Door het lange wachten overal was het te laat om nog met z'n 5 en te lunchen,he wat jammer, het is zoals het is en alvast een goede oefening in geduld voor in Ghana!
In het nieuwe gedeelte voor de handbagagecontrole weer lang wachten en je raad het al;ik was aan de beurt om de tas open te maken.Ik had in de laptoptas 2 laptops dus wat nu? Ik mocht door!
Alles weer inpakken en door naar de paspoortcontrole.
Hier gaat tegenwoordig ook alles automatisch, paspoort scannen, voor een camera gaan staan, vingerafdrukken enz.
We besloten om maar de oude weg te gaan.
Inmiddels waren we 3 uur verder en hadden nog geen lunch gehad en nog geen winkel gezien.
Alhoewel er waren vanwege de verbouwing weinig winkels, overal dichtgetimmerd met houten platen,
jammer voor mij(ik hou van window shopping) maar voor Bianca gelukkig want zij vindt winkelen niets.

Nog snel een broodje op het vuistje en naar het vliegtuig.
In het vliegtuig alle bagagerekken vol dus de bagage onder de stoel(en het is al zo krap...)
Eindelijk vliegen he he

Een kwartier voor landing krijgen we de mededeling dat de bemanning verplicht is om zooi te spuiten tegen insecten voordat we landen. Aan de ene kant wel goed aan de andere kant bah bah....
Dan op het vliegveld in Accra eerst een camera die kan zien of je ziek bent, koorts hebt of zo
Dan controle van je gelekoorts bewijs(heb ik de vorige keren ook niet gehad).

Vervolgens in de rij voor de immigration controle, duurde een uur,het oefenen in geduld gaat steeds beter merk ik!
Dan wachten op de bagagecontrole en eigendomsbewijs van de koffers.
Nou he,he,we zijn buiten. Er komen allerlei herinneringen boven, lachen om al die taxichauffeurs
die je in hun taxi willen kletsen, genieten van de warmte,
wennen aan de stank van uitlaatgassen en het lawaai van toeterende auto, Ghana here i am!

  • 05 September 2015 - 17:07

    Frans Molemaker:

    Beste Ghana-tripper, dank voor je reisverslag. Ik zie al uit naar het vervolg. Groet ook namens Hennie.

  • 05 September 2015 - 17:08

    Ben Uit Varik:

    Iny, wat een gedoe; we kunnen de veranderingen ( Schiphol) nauwelijks bijbenen. En dan maar hopen, dat het Internet goed werkt. Je weet maar nooit.
    Wij blijven je volgen en natuurlijk wensen we jullie een goede tijd en veel succes toegewenst
    Groetjes uit Varik

  • 06 September 2015 - 14:06

    Alex Kleijnen:

    Hey Iny, gaat ie goed ? Leuk om je reisverslag te lezen. Blijf je lang in Ghana ? Hartelijke groet ook van Rieko. Alex

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Bolgatanga

ghana

Na anderhalf jaar terug in ghana

Recente Reisverslagen:

27 September 2015

Mole park

26 September 2015

afscheid van de kinderen

26 September 2015

reilen en zeilen in het kinderhuis

23 September 2015

de pastoor, de markt en feest!

19 September 2015

nog steeds leuk...
iny

hallo allemaal

Actief sinds 18 Juli 2011
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 44713

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 05 September 2013

ghana

01 September 2011 - 12 Februari 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: